قیمت خرید اسپری عصاره زعفران بهرامن

قیمت خرید اسپری عصاره زعفران بهرامن

قیمت خرید اسپری زعفران و تعرفه های صادراتی آن یکی از مسائلی است که تاجران زعفران با آن سروکار دارند. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تجارت زعفران گناباد

وقتی صحبت از قیمت خرید اسپری زعفران گناباد و صادرات آن می‌کنیم، فقط شامل تاجران و تولیدکنندگان نمی‌شود. همه مردمان گناباد  به نحوی در این بخش سهیم هستند.

کشاورز گرفته و سرمایه‌دار، جزئی از این تجارت پرسود هستند. کاشت زعفران با پوست و خون مردمان این سرزمین درآمیخته است. گناباد شهری در دل کویر، واقع در جنوب خراسان است.

تجارت زعفران گناباد

کشاورزان این منطقه با نجابت و تجربه خود زعفرانی درخور نام ایرانیان تولید می‌کنند. شاید کسی فکر نکند که در دل کویر یک کشاورزی بتواند تا این حد ارز و دلار را وارد کشور کند. حقیقت این است که این دسته از کشاورزان جان، سرمایه و وقت خود را صرف این کار کرده‌اند. آن‌ها به قول معروف کارکشته زعفران هستند.

زعفران گناباد و صادرات آن به خارج

ریشه‌های قوی و قرمز زعفران گناباد دل هر ایرانی یا خارجی را می‌تواند به دست آورد. با این اوصاف طبیعی است که قیمت زعفران گناباد بالا باشد. به عبارت بهتر حق گناباد است که زعفرانش بیش از این‌ها شناخته و مطرح باشد.

زعفرانی که با کمبود آب و خشکسالی‌های پی‌درپی با زحمت فراوان کشاورزان تولید می‌شود. برداشت زعفران نهایت دو ماه طول می‌کشد، اما نگهداری آن پروسه‌ای بس طولانی است.

در واقع مراقبت‌های پیش و پس از آن، کاری بس دشوار است که از عهده هر کسی برنمی‌آید. اگرچه بیشتر زعفران قائنات به گوش همگان آشنا است، اما زعفران گناباد کیفیتی بی‌نظیر دارد.

قیمت خرید اسپری زعفران

کیفیتی که بارها کارشناسان را مجاب کرده است تا زعفران این خطه را به‌عنوان بهترین نوع زعفران در ایران بشناسند. همه این عوامل سبب می‌شود تا قیمت خرید اسپری زعفران گناباد بالا ارزیابی شود.

کشت زعفران در منطقه گرم و کویری گناباد با طبع گرم زعفران سازگاری بسیار دارد. معمولا تعرفه‌های صادراتی زعفران با قیمت آن در داخل متفاوت است.

همین تفاوت است که صادرات زعفران را به یکی از موارد صادراتی پرطرفدار تبدیل کرده است. حجم کم، جابه‌جایی نسبتا راحت و بسته‌بندی‌های کوچک از مزایای صادرات زعفران گناباد به سایر کشورها محسوب می‌شود.

علت بالا بودن قیمت زعفران گناباد

بالا بودن قیمت زعفران گناباد یا هر خطه دیگری کاملا طبیعی است. شاید بیان یک مثال برایتان مسئله را ملموس‌تر کند. در حین خرید لباس‌، آن‌هایی که کار دست‌دوزی شده هستند، همیشه گران‌تر هستند چون تولیدکننده برایشان وقت بسیار گذاشته شده است.

زعفران هم دقیقا مانند یک لباس دست دوز است. این هنر زعفران‌کاران است که شما ظرافت ریشه‌های به هم متصل زعفران را در بازار می‌بینید. در واقع زعفران‌کاران برای آن‌که گل‌های حساس زعفران آسیب نبینند، زعفران‌ها را  از میان علف‌های هرز تیز با دست می‌‌چینند.

گل‌های زعفران کوچک هستند و زعفران‌کاران برای جمع‌آوری آن ملزم هستند، روی دو پا بنشینید. در این حالت آن‌ها عوارض کمر درد و دل درد را به جان می‌خرند تا بتوانند محصول نهایی خود را درو کنند.

گل‌های زعفران بیش ازحد، حساس هستند. زعفران‌کاران معمولا قبل از طلوع خورشید، شروع به چیدن گل‌ها می‌کنند.

علت بالا بودن قیمت زعفران گناباد

اگر گل‌های زعفران در معرض نور آفتاب قرار گیرند، پژمرده می‌شوند و جدا کردن گلبرگ از ریشه آن به مراتب سخت‌تر می‌شود. به زبان ساده‌تر زعفران‌کاران در دو سه ماه پاییزی خواب درستی هم ندارند و هر روز قبل از خورشید باید به مزارع خود سر بزنند.

در فصل برداشت زعفران حساسیت‌هایی که گریبان‌گیر افراد این خیطه می‌شود، بسیار شایع است. همه این مراحل تنها گزیده‌ای از پشت صحنه جمع‌آوری زعفران است.

به عبارت بهتر این‌ مراحل فقط بخشی از مهم‌ترین علل بالا بودن قیمت خرید اسپری زعفران گناباد است. در نهایت یک محصول خوش‌وآب رنگ همچون زعفران در بسته‌بندی‌های کوچک در اختیار شما قرار می‌گیرد.

اکنون وقت آن است که شما هم به همه دست‌اندرکاران حوزه زعفران حق دهید که چرا قیمت زعفران گناباد یا هر خطه دیگری گران از آب درمی‌آید.

تعرفه‌های صادراتی زعفران گناباد

همیشه هزینه‌های گزافی که برای زعفران در بازار موجود است، منطقی نیست. در برخی شرایط دلال‌ها و واسطه‌ها هستند که نوسانات و التهاباتی را در بازار زعفران ایجاد می‌کنند.

در این حالت سودهای حاصل شده  به جیب کشاورز زحمت‌کشیده نمی‌رود و دلالان از آن بیشترین بهره را می‌برند. به عنوان مثال وقتی از قیمت خرید اسپری زعفران صحبت می‌کنیم، یعنی زعفران هم مانند طلا روز می‌شمارد و این چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

در چنین حالتی نویسنده از بیان قیمت زعفران گناباد در هر نوعی اجتناب می‌کند تا تفاوت قیمت‌ها شما را دچار سردرگمی نکند.  تاجران برای زعفران‌های صادراتی معمولا نوع سوپر نگین را انتخاب می‌کنند.

در این نوع از زعفران، مشتری هیچ‌گونه ناخالصی را نمی‌بیند، حتی پرچم‌های ریز و زرد رنگ زعفران هم از آن جدا می‌شود. زعفران سوپرنگین بارها و بارها غربالگری می‌شود تا در نهایت درخشان و خوش‌رنگ‌تر از سایر زعفران‌ها شود.

تعرفه‌های صادراتی زعفران گناباد

در زعفران سوپرنگین نگین سه یا چهار ریشه‌ زعفران کاملا به یکدیگر متصل است. زعفران خشک هم ریشه‌های زیبایی به هم متصل کاملا قابل رویت است. این نوع زعفران بدون تست کردن هم خالص بودنش هویدا است.

زعفران سوپرنگین مشتری را به این اطمینان می‌رساند که جنس اصیل و واقعی است. قیمت زعفران گناباد برای مردمان کشور خودمان آن‌قدرها هم گران نیست.

برای آن‌که از خواص واقعی زعفران بهره ببرید، مصرف زعفران گناباد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. دقت کنید که قیمت زعفران گناباد در نوع صادراتی آن به مراتب بالاتر خواهد بود.

این افزایش قیمت به دلیل هزینه‌های گمرکی، هزینه حمل‌ونقل، بسته‌بندی ویژه و… اتفاق می‌افتد. صادرات زعفران می‌تواند چرخه اقتصاد را به طور قابل توجهی بالا ببرد. این سود کلان نه فقط برای مردمان خطه خراسان، بلکه برای تمام ایرانیان مفید فایده خواهد بود.

سوال داری،من اینجام !