تجارت جدی عصاره زعفران در مشهد

تجارت جدی عصاره زعفران در مشهد

تجارت جدی عصاره زعفران در مشهد

بالاترین میزان کشت زعفران مربوط به خراسان رضوی است و در همین استان از آن فرآورده سازی صورت می گیرد. همین امر سبب شده است فروش عصاره زعفران در مشهد یکی از جدی ترین تجارت ها برای ساکنان این شهر باشد.

تجارت عصاره زعفران در مشهد

تجارت جدی عصاره زعفران در مشهد

زعفران گیاهی است که در زمین  های سخت قابلیت کشت دارد و نیاز به آب فراوان ندارد. در جهان بیشترین مقدار این محصول در ایران کشت می شود و در ایران خراسان رضوی از لحاظ وسعت کشت مقام اول را دارد و بعد از آن خراسان جنوبی می باشد. هرچند که در حال حاضر کشت این محصول در دیگر شهر های ایران و حتی کشور های دیگر نیز صورت می گیرد.

مشهد به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام هر ساله پذیرای زائران زیادی از شهرهای مختلف ایران و دیگر کشور هاست همین امر این شهر را به یک شهر تجاری قدرتمند تبدیل کرده است که به عرضه محصولات متنوع به زائران می پردازد.

تجارت جدی عصاره زعفران در مشهد

زعفران و فرآرده های آن به این دلیل که رستگاه اصلی آن ها این استان می باشد نیز از این امر مستثنا نبوده اند. و نگاهی به بازار های کلان شهر این استان این امر را به اثبات می رساند. زعفران و فراورده های آن همچون؛ پودر زعفران، اسپری زعفران، مایع زعفران و عصاره زعفران به وفور در مشهد یافت می شوند.

بیشتر کارخانه هایی که به فراورده سازی از این ادویه ارزشمند می پردازند در مشهد قرار دارند. و عصاره زعفران یکی از مهم ترین محصولات آنها می باشد. تولید عصاره زعفران در مشهد به دو صورت پودر و مایع صورت می گیرد که هر کدام ار آنها در وزن های مختلف و با کیفیت متنوع تولید می شوند و  قیمت فروش آنها نیز متفاوت است.

فرآورده سازی زعفران و صادرات آن

تجارت جدی عصاره زعفران در مشهد

تولید عصاره زعفران در مشهد همانند دیگر فرآورده ها سبب اشتغال زایی برای تعداد زیادی از افراد شده است. و چون علاوه بر مناسب بودن برای عرضه به بازار داخلی، محصولی عالی برای صادرات به دیگر کشورها است سود بیشتری را عاید متولیان این امر می کند.

با اینکه کشور ایران با اختلاف بسیار بالایی رتبه اول برای کشت این محصول را به خود اختصاص داده است اما چون همچنان فله فروشی صورت می گیرد کشور هایی همچون اسپانیا، امارات و چند کشور دیگه با فراورده سازی از این محصول آن را با نام کشور و برند خود به بازار جهانی عرضه می کنند.

 فراورده سازی این محصول سبب جلوگیری از فله فروشی و تخصیص سود بیشتر برای بانیان  این امر در داخل کشور می شود. تولید عصاره زعفران در مشهد یکی از این اقدامات قابل تقدیر است که صورت گرفته که نیاز به حمایت صادر کننده گان برای فروش بیشتر دارد.

سوال داری،من اینجام !