بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در دنیا

بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در دنیا

قبل از اینکه به مقایسه شرکت ها و کاندیدهای بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در دنیا بپردازیم در گام اول نگاهی کوچک به کشور های اصلی تولید کننده این محصول پر طرفدار و همچنین گرانبها منسوب به طلای سرخ خواهیم داشت.

کشورهای تولید کننده اسپری زعفران

بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در دنیا

با توجه به آمار اعلام شده 5 کشور ذیل بیشترین تولید و صادرات زعفران را به نام خود ثبت کرده اند:

  1. ایران
  2. اسپانیا
  3. افغانستان
  4. فرانسه
  5. پرتغال

که در این میان ایران در جایگاه اول عنوان بیشترین تولید و صادرات زعفران و همچنین بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در جهان را در انحصار خود دارد.

پس از انتشار لیست ذکر شده در بالا حال نوبت پرداختن به بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران به ترتیب آمار اعلام شده جهانی در میان کشور های سراسر دنیا می باشد که با توجه به این آمار می توان گفت ارتباط چندانی میان ترتیب بیشترین تولیدات زعفران با بیشترین تولیدکننده اسپری زعفران وجود ندارد.

تولید انحصاری اسپری زعفران

بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در دنیا

با وجود حضور مجدد ایران و اسپانیا با اختلاف زیاد از کشور های دیگر در صدر این لیست، این بار ما شاهد نام هایی از کشور های دیگر چون ایتالیا، مراکش، یونان و هندوستان هستیم که به ترتیب عنوان بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در جهان را در اختیار و انحصار خود دارند و سهم قابل توجهی از صادرات اسپری زعفران را نیز به خود اختصاص داده اند .

حال به این موضوع اشاره خواهیم داشت که چرا اطلاع از قدرتمندترین تولید کننده اسپری زعفران مهم بوده و این محصول که خود از مشتقات پر طرفدار طلای سرخ است در سال های اخیر چه بسا خواهان بیشتری در جهان داشته و دارد.

ارزش غذایی اسپری های زعفرانی

بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در دنیا

همینطور که میدانیم زعفران علاوه بر طعم فوق العاده و عطر محصور کننده ای که به غذا و خوراکی های تولید شده از زعفران میدهد شامل خواص دارویی و درمانی زیادی است. یکی از این موارد تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می باشد که امروز با توجه به شیوع بیماری های فراوان، برای مردم حائز اهمیت است.

اما با ارزش بودن این گیاه و هزینه ای که برای خرید این محصول باید پرداخت شود تولیدکنندگان رو به این فکر واداشت تا محصولی به بازار عرضه کنند که با هزینه ای به صرفه بتواند نیاز مشتری را همانطور که دلخواه آنان است برطرف کند پس این امر موجب تولّد و رشد بنگاه های تولید کننده اسپری زعفران شد .

بسیاری از شرکت ها و کارخانه جات تولید کننده اسپری زعفران حتی خود در عمل امکان عرضه ی مستقیم زعفران را نداشته و مواد اولیه و زعفران مورد نیاز تولید این کالا را از تامین کنندگان اصلی دریافت کرده و پس از تبدیل آن به اسپری زعفران در بازار به فروش می رسانند .

فواید استفاده از اسپری زعفران

بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در دنیا

فواید استفاده از این محصول تنها در تزئینات غذایی و خوراکی خلاصه نمی شود. تولید کنندگان اسپری زعفران هدف از طراحی و تولید را چنین بیان داشته اند:

  • امکان دسترسی آسان و سریع
  • بهداشتی بودن آن برای استفاده در رستوران ها و هتل ها
  • صرفه جویی در وقت
  • به صرفه بودن استفاده از اسپری به جای زعفران خورد شده یا گل زعفران

که امکان به هدر رفتن مقدار قابل توجهی از زعفران در هنگام آسیاب کردن وجود دارد. همچنین با استفاده از آن، شما تا قطره آخر زعفران موجود در ظرف را می توانید استفاده کنید.

بزرگترین تولید کننده اسپری زعفران در دنیا

همانطور که اشاره شد شرکت های تولید کننده اسپری زعفران با علم به این موضوع که میتوان با بهداشت بالاتر و صرفه اقتصادی بیشتر برای مصرف کنندگان محصولی را جایگزین تمام محصولات پیشین کرد، این کالا را تولید کرده و واضح است این محصول به درستی جایگاه خود را در سبد مصرف کنندگان پیدا کرده است.

Call Now Buttonسوال داری،من اینجام !